Sportfiskebloggen

I den här bloggen får du följa två unga grabbar på deras fiskeäventyr genom Sverige. Vi är för det mest inriktade på jerkbaitfiske. Vi har också precis börjat tillverka våra egna jerkbaits och vi kommer gå igenom hur vi gjorde genom att ladda upp guider. Detta på grund av att vi själva inte hittade några när vi behövde dem! Hoppas vi har fångat ert intresse! Markus&Josef

Välkommen till Sportfiskebloggen!

Kategori: Allmänt

Om du har hittat hit så antar jag att vi delar intresset av sportfiske! Jag och min kompanjon ska försöka vara så aktiva som möjligt och uppdatera varje dag!
 
Vi kan börja med en lite mer djupgåender presentation av migsjälv, Markus, och Josef! 

Jag, Markus, är en kille i 20 års åldern och Josef är en kille i 18 års åldern. Tillsammans delar vi ett brinnande intresse för sportfiske! Vi växte upp tillsammans nära Svartån, som är ganska känd för sitt goda mete efter vitfisk. Detta betyder att vi har fiskat ända sedan barnben! Till att börja med var det väll mest mete eller fiske med spinnare efter abborre och midre gädda som gällde, men medans vi växte, växte också vårat intresse för gammelgäddan! Och när jerkbaitfisket träffade marknaden så fattade vi genast tycke för denna metoden, liksom alla andra! Vi har jerkfiskat i dryga 6 år och har under den tiden samlat på oss en hel del fisk, tyvärr ingen över 10 kg än, men det har varit så nära som 9.7 kg! Givetvis tackar vi inte nej till andra metoder. Jag själv har även ett stort intresse för flugfiske och det är inte ovanligt att jag väljer flugfiske efter gädda före jerkpåken! Jag flugfiskar också efter ädelfisk och liknande!
 
Vi ser gärna att ni, våra läsare, ger oss råd och tips på saker vi kan göra updates om!
 
 

Kommentarer

  • Chris Smelley säger:

    Äntligen! En fiske-blogg värd att läsa!

    2013-02-03 | 15:49:19
  • Anders säger:

    Fishes! They have no knees, thay have no weakness!!!!

    2013-02-03 | 15:59:25

Kommentera inlägget här: