Sportfiskebloggen

I den här bloggen får du följa två unga grabbar på deras fiskeäventyr genom Sverige. Vi är för det mest inriktade på jerkbaitfiske. Vi har också precis börjat tillverka våra egna jerkbaits och vi kommer gå igenom hur vi gjorde genom att ladda upp guider. Detta på grund av att vi själva inte hittade några när vi behövde dem! Hoppas vi har fångat ert intresse! Markus&Josef

2013-04-24

Kategori: Allmänt

Under föregående vecka har jag pysslat med att förlänga mitt bakre korkhandtag på mitt Daiwa Luna. I går ansåg jag att det var klart och jag och Josef åkte ut på en tur! Det var en vindig och ganska tråkig fiskedag. Det var en stor brist på fiske och jag kan lungt säga att vi testade varende bete i vår kollektion! Buster, svartzonker,  JW, pig.... Ingenting verkade fungera. Men så beslutade jag att jag skulle hänga på min hemgjorda tail och redan på första kastet satt det en gädda på kroken! 
 
Gäddan vägde 5 kilo och var 91 cm lång! Ingen bjässe men för att vara i Svartån så är det en helt duglig gädda! Och det var riktigt kul att få på ett egengjort bete när så många andra hade misslyckats med att leverera!
 
Korkhantaget!
 


Första gången som jag förlänger ett handtag! Blev riktigt nöjd med resultatet! Korken köpte jag av HS import och själva butten karvade jag fram ifrån en champange kork! Innerröret kommer ifrån ett metspö!
Allting fästes med massor epoxy! Handtaget känns stabilt och det är inget glapp!
 
Ny prototyp!
 
 
Nya jerkbaitet! Kodnamn Bleak! Ska ner och testa den här skönheten så fort lacken har stelnat!  Återkommer med resultat!

Kommentarer

  • Barrykeway säger:

    I accidentally went to the forum and saw this topic. I can help you with some advice. Together, we can come up with the right answer.
    China and France have expressed dissatisfaction with the novel defense covenant between the Merged States, the Allied Kingdom and Australia - although looking for personal reasons. Beijing in answer wants to be with the Asia-Pacific Business Pact.
    More info here click

    2021-10-17 | 21:38:49
    Bloggadress: http://https://atlantico.edufl.xyz
  • PatrickIodit säger:

    look at more info free games download

    2021-11-22 | 04:16:44
    Bloggadress: http://free-games-download.falcoware.com/
  • Softwaremup säger:

    Regards, I recently came to the CS Store.
    They sell OEM A Nemetschek Company software, prices are actually low, I read reviews and decided to Get Revit 2020, the price difference with the official online store is 20%!!! Tell us, do you think this is a good buy?

    I was a year behind my taxes and needed Adobe Acrobat Home and Business 2019. After searching the internet, Cheapsoftwareshop.com had by far the lowest price. The download was instant and I installed Adobe Acrobat and it was up and running in minutes. Thank you for making this so easy!
    Order Cheap Autocad 2020

  • CharlesNub säger:

    my wife and I have been hoping for. The details on the website is truely great and appreciated and is going to help my family and friends in our studies all throughout the week. It is obvious this network has a large amount of details concerning interesting topics and other pages and information also show it. I am not on the internet during the day however when I get a break im always searching for this sort of knowledge or others closely concerning it. If anyone gets a chance, take a look at my website. stiller disability law in san elizario, tx

    2022-03-17 | 20:35:20

Kommentera inlägget här: